Monumentul Eroilor din Păcureți / Monumento a los Héroes (Păcureți, Prahova)

Monumentul Eroilor din Pacureți il știu și eu de pe cand (prin anii 70), fiind elev , au dus și clasa din care făceam parte, la vreo depunere sau două de coroane de flori.

Ori prin faptul că l-o fi deteriorat trecerea timpului ori prin vandalizare, acest monument si-a pierdut integritatea. Am văzut oameni care par a avea interesul de a-l reconstitui și, încerc să pun și eu un bob de nisip la această reconstituire.

Nu cunosc istoria acestui monument și n-aș vrea să particip tocmai eu la reconstituirea vreunui simbol comunist. Pe câte îmi aduc aminte era un monument închinat păcurețenilor care căzuseră în Primul Război Mondial dar, cu această ocazie poate îi reconstituim și istoria și astfel poate o să înțelegem dacă și cui aducem omagii, pentru că mie unul nu imi place să aduc omagii... în orb. 


PS. Oricine mă poate ajuta cu date sau cu fotografii, pentru reconstituirea istoriei acestui mic monument sătesc, are aici adresa mea de email: adiiordache59@gmail.com sau pagina mea de Facebook.


Vezi tot articolul...

Fotografie realizata in august-septembrie 2019

El Monumento a los Héroes, de Pacureți, lo conozco desde cuando yo era alumno (alrededor de los años 70), y nos han llevado (una/dos/tres veces) con la clase de la que formaba parte para depositar aquí flores o coronas de flores.

Ya sea por que el paso del tiempo lo dañó o por vandalismo, este monumento perdió su integridad. He visto gente que parece tener interés en reconstituirlo, y estoy intentando aportar un granito de arena a esta reconstitución.

No conozco la historia de este monumento y no quisiera participar en la reconstitución de algún símbolo comunista. Hasta donde puedo recordar, era un monumento dedicado a las personas del pueblo de Pacureti que habían caído en la guerra durante la Primera Guerra Mundial, pero con esta ocasión, tal vez también reconstituimos su historia y así comprendemos a quién homenajeamos y por que, porque a mí, por mi parte, no me gusta rendir homenaje a ciegas. 


PD Cualquier persona que pueda ayudarme con datos o fotos, para la reconstitución de la historia de este pequeño monumento rural, tiene mi dirección de correo electrónico aquí: adiiordache59@gmail.com o mi pagina de Facebook.


Ver el articulo por completo...


Vezi si screencastul meu (in YouTube) / Ver también mi screencast en YouTube

 01.18.12 hrs
























Comentarios

Entradas populares de este blog

Impozit / Impuesto

Săptămâna de lucru / Semana laboral